ترس مهمترین عامل بیماریهای دهان و دندان است

دهان ,بیماریهای ,دندان ,مهمترین ,عامل ,افراد ,مهمترین عامل ,بیماریهای دهان ,عامل بیماریهای ,دهان ودندان ,بیشتر افراد ترس مهمترین عامل بیماریهای دهان و دندان است

سلامت نیوز : ترس از تزریق داروی بی حسی، داشتن تجربه های درمانهای دردناك در دوران كودكی و یا وحشت از صدای دستگاه های درمانی مهمترین عامل فرار از درمان و رشد بیماریهای دهان ودندان در افراد است.
فرزانه آقا حسینی دندانپزشك در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بیشتر افراد با بیماریهای جدی دهان و دندان به دندانپزشكان مراجعه كرده و این در حالی است كه بیشتر این بیماریها در مراحل اولیه براحتی قابل درمان هستند.
وی ادامه داد: نتایج تحقیقاتی كه صورت گرفته نشان می‌دهد كه ترس مهمترین عامل فرار از درمان بیماریهای دهان ودندان در بیشتر افراد است زیرا تعدادی از آنها در دوران كودكی تجربه درمانهای دردناك داشته اند.
همچنین، تزریق داروی بی حسی یكی دیگر از عوامل ایجاد ترس در این افراد بوده و در گروهی دیگر نیز صدای دستگاه های درمانی مورد استفاده دندانپزشكان بصورت طولانی مدت غیرقابل تحمل است.
آقا حسینی یاد آور شد: هم اكنون برای درمان بیماری های دهان و دندان از دستگاه های جدید برای كاهش درد در مراحل درمان و ضد غفونی كلیه وسایل برای جلوگیری از ابتلا به هر نوع بیماری واگیر دار صورت می‌گیرد.
وی توصیه كرد: افراد برای جلوگیری از ابتلا به بیماریهای مزمن دهان و دندان هر 6 ماه یكبار برای معاینه لثه و دندانهایشان به دندانپزشك مراجعه كنند.